úterý 13. června 2017

V zákulisí Listárny #3 | Kde všude mám knížky?

Svoje knihovny jsem ukazovala v roce 2013 a naposledy v roce 2014. Od té doby se toho hrozně moc změnilo. Můj pokoj se změnil ve skladiště knih, povalují se různě po pokoji... Snažím se prostě přijít na různá další místa, kde bych mohla skladovat knížky. Ale ani tohle mě neodrazuje od pořizování nových. Znáte to, když musíš, tak musíš!

Na fotkách nejsou, protože jsou momentálně rozpůjčované: Skutečná událost, Loutkář, Kluk z kostek, Jeden kluk z milionu, Dešťová hůl, Láska v prachu hvězd, Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, Zaklínač III. - Krev elfů, Pokoj.

Předchozí články (pro zasmání či pro srovnání) naleznete TADY (2013) a TADY (2014).


Mé dvě knihovny už asi znáte. Ta levá je hlavní (taky už se do ní moc nevejde), mám ji vedle postele a je plná beletrie. Napravo mám knihovnu, která je menší a především je na nosné stěně a z druhé strany má knihovnu ještě brácha, takže by neměla být moc plná. Jak uvidíte, ne zcela to vychází...

Teď už k jednotlivým poličkám mé první knihovny.





Nebudu vypisovat jednotlivé knihy, ostatně se fotky dají zvětšit a většina tam je vidět. Nahoře je směska knih, které se nikam nevejdou, bokem je kupka anglických knih. Na tematické řazení jsem rezignovala, tudíž můžete vidět Bratry Karamazovy vedle Girl Online, například. Potom následují dětské knihy a nad nimi pár přebytkových YA, pod tím čistě YA (z větší části už probraný seznam mých oblíbenců, které si nechávám), následující polička je plná překladové beletrie (nějaké odeonky, povídky Murakamiho a tak). Ta zelená "trojpolička" už taky musela být zaplněná - nejprve taková směska, potom knihy ve francouzštině a nakonec moje sbírka Kafky. V další poličce je zase překladovka a ta pod ní je přeplněná českou beletrií. V poslední poličce jsou komiksy a knihy o nich (Marvel) plus dvě kupky toho, co se jinam nevešlo - tam je poměrně dost české beletrie (včetně dvou dílů Balabánovy publicitstiky, Hodiny tance a lásky nebo Uminy verze) a mix překladové (například Pískový hrad nebo Lesní lišky).

A teď už druhá knihovna:




Nahoře mám položené velké knihy, takže Překlepa a Škraloupa, rozkládacího Malého prince a budu tam mít i Justýnku a asistenčního jednorožce. Aspoň zatím. Následují mé školní knihy, slovníky, teorie a tak. Něco málo je i v následující poličce, protože se všechno nevešlo. Tam je jinak populárně naučná (a průvodce). Dál mám poličku s poezií (hlavně je tam má sbírka Ortena) a nějakou duchovní četbou. Ta přeplněná je vesměs z české prózy a jsou to vypůjčené knihy, momentálně za účelem čtení ke státnicím. A potom Beatles a Alenka v kraji divů, to se prostě jinam nevejde.

No a teď vám představím další místa, kde mám ve svém pokoji knihy.


Na nosné zdi, takže bych neměla... Ale Pestrá řada od Plusu (spolu s Crack Upem a dalšími podobně velkými knížkami od nich) tu vypadá fakt dobře. Nahoře ilustrovaný HP a vpravo tři knížky na stojáka, buď se jinam nevešly (Kafe a cigárko), nebo je prostě potřebuju mít vystavené (Obrázky). Tady ještě pohled zblízka:



 Potom mám za postelí létající poličky:


Na nich je Píseň ledu a ohně (zatím ve dvou kusech), Mara Dyerová a Zaklínač (zatím mám čtyři díly, další dokoupím postupně), samostatně Murakami, moje YA guilty pleasures (a Roztříštěná, ta guilty pleasure fakt není, ta je jen blbá) a konečně Harry Potter.

Dalšího Harryho Pottera mám pod těmi zelenými poličkami, vedle časopisů: 


Tohle je takové moje zázemíčko, kde si ráda čtu nebo relaxuju, když přijdu ze školy nebo z práce. Tady si sednu, mám tam i deku, dám si třeba kakao a sváču a je to fajnový. Na stolku mám věci, se kterými momentálně pracuju, a pod ním je kupka rozečtených knih.




Nakonec ještě prádelník, který mám za hlavou, když spím. Na něm je to, co čtu aktuálně (teď Letní dny a noci ve čtečce, klasicky Tulák po hvězdách, když se potřebuju před spaním uklidnit, a Myšlenkové mapy z knihovny). A na stole (nebo na tiskárně) knížky, které se chystám číst (nebo taky ne, u Ledové krve pořád nevím).



No... A to už je vesměs všechno. Je to dlouhý a fotky za moc nestojí, ale samotnou mě baví nakukovat k ostatním, tak tady je malý exkurz do zákulisí mojí Listárny.

Mějte se fajn!

6 komentářů:

  1. Jesus, levitující poličky! A já se stresuji, že už skoro nemám kam dávat knížky a přitom jsem si zapomněla znovu přidělat levitující poličky! :D Takže dík za připomenutí! :D
    Každopádně máš to všechno krásně plné. :D Hej ale přijde mi, že to anglické vydání HP je nějaké malé! Nebo se mi to jen zdá? :)
    Jo a plyšák Deadpoola je super! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já už ani nemám kam přidělávat levitující poličky :D
      Jinak Deadpool plyšáka jsem dostala k Vánocům od kamarádky, stejně jako toho soba, který sedí na Murakamim, nejlepší! :)
      A ten HP... Já nevím, no, ten boxík je celkem subtilní, jak jsou to brožky, ale přijdou mi celkem normálně velké :D Každopádně mám na FB blogu fotku, když mi přišel: TADY (asi jo, asi je malinkej :D)

      Vymazat
  2. Já chci tvůj pokoj! A tvoje knihovny! Ty létající poličky si jednoho krásného dne pořídím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje knihovny nechceš, věř mi :D Jsou sice hezký, ale nic se do nich nevejde :D

      Vymazat
  3. Jednou takhle taky dopadnu. Zavalená knihami :-D

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou ověřovány pomocí kódu!
Konstruktivní kritiku přijímám s úsměvem. A pokud použijete profil "Anonymní", na konci komentáře se podepište, díky moc!